05/08/2019 - Blossoming Landscapes and da Vinci Art

Wednesday, May 8, 2019 - 18:30
Room/Location:
Meeting Point - The IRC Pond, Jacobs University

Blossoming Landscapes and da Vinci Art.

The informal, open Wednesday's discussion group at Jacobs University under the direction of artist Cynthia Bolen-Nieland cordially invites you to a special Da Vinci Talk. The universal genius, artist, architect, freethinker and scientist, Leonardo da Vinci, (1452-1519) who was born in Vinci, Italy, still inspires many people all over the world today. On the occasion of his 500th anniversary, artists and interested guests meet at Research V on campus to view and discuss his life's work.

The event begins outdoors with a viewing of some of da Vinci's works of art.
The meeting point is at 6:30 p.m. at the pond in front of the IRC library, which offers a spectacular picturesque view of the finely designed flowering tree landscape.

Admission is free.
Guests and students are all very welcome.
Sketch pads and pens can be bought along for quick personal impressions.

Blühende Bäume und Da Vinci-Kunst.

Die lockere, offene Mittwoch's Gesprächsgruppe an der Jacobs University, unter der Leitung von Künslterin Cynthia Bolen-Nieland, lädt Sie herzlich zu einem speziellen Da Vinci Talk ein. Das Universalgenie - Naturforscher, Künstler, Architekt, Querdenker und Wissenschaftler -  Leonardo da Vinci, (1452-1519) der in Vinci, Italien geboren wurde, begeistert heutzutage immer noch viele Menschen auf der ganzen Welt. Anlässlich seines 500. Jubiläums treffen sich Künstler und Interessierte im Research V auf dem Campus, um sein Lebenswerk zu betrachten und zu diskutieren.

Die Veranstaltung beginnt unter freiem Himmel mit einer Besichtigung von einigen Kunstwerken da Vincis. Der Treffpunkt ist um 18:30 Uhr am Teich vor der grünen Bibliothek, der einen spektakulären malerischen Blick auf die gärtnerisch fein gestaltete blühende Baumlandschaft bietet. Eine neue Perspektive auf die alte Militärs-Kaserne!

Der Eintritt ist frei.
Gäste sind herzlich willkommen.
Skizzenblock und Stifte können gern mitgebracht werden.