08/21/2019 - The Tunnel of Peace and the Bremen Town Musicians

Wednesday, August 21, 2019 - 19:00
Room/Location:
Seminar Room Research V, Jacobs University

The Tunnel of Peace and the Bremen Town Musicians- An impressive Artistic Expression of Global Understanding and Diversity.

The Tunnel of Peace in Bremen, in the Remberti Str.  stands for open-mindedness, tolerance and communication of people of all nations around the world. For years the Tunnel of Peace, which was artistically redesigned in 2015 has been bought to life with numerous events - despite the fact that trains are crossing it or cars are driving through it. Every Sunday, an international free music event takes place in the Tunnel of Peace at 12 noon. People from many nations enjoy the live music concerts, poetry reading, speeches and set a symbol for peace and solidarity. The good vibrations reach far beyond the borders of the city of Bremen. The colorful Tunnel of Peace by the Bremen artist, Regina Heygster, has also become a popular destination for tourists. On the occasion of the inauguration of the tunnel, Regina Heyster has now decided to dedicate the Peace Tunnel to Bremen's Town Musicians!

But what does the fairytale of Bremen Town Musicians compiled in 1819 by the brother's Grimm, have in common with the Tunnel of Peace and what significance does the motif of the fairytale still have today? The animals donkey, dog, cat and rooster are the representatives for people of all cultures who work worldwide for freedom, justice and peace. The Tunnel of Peace symbolizes this as a sign of shared human heritage following the motto "Together we are strong". On Sunday, 09 June 2019, the renovated and newly painted Peace Tunnel Front "An der Weide" was inaugurated. The North Bremen historian Torsten Kropp was asked to introduce the history of the fairytale "The Bremen Town Musicians". He explained what significance the world famous story still has today.

Regina Heygster, artist and 1st chairwoman of the association "Friedenstunnel - Bremen setzt ein Zeichen e.V." will talk about the "Friedenstunnel" and present the animals represented in the fairytale related to the Friedenstunnel. The artist will answer questions about her motivation to start such a huge communal project solely with her own funds and unprecedented generous donations for the city of Bremen. According to the artist, her work of art, consisting of thousands of small, brightly colored mosaic stones, encourages people to stand up for freedom and world peace and inspires them in a beautiful. Let the artist surprise you in a cozy setting and get to know the Friedenstunnel and the animals of the fairytale "Die Bremer Stadtmusikanten" from a different perspective.

The lecture is free. Afterward a dinner with a delicious "World Peace" Veggie soup with regional ingredients and homemade bread will be offered.
Seat reservation and registration: Tel. 0421-632214

Date: 21.8.2019
Time: 19 Uhr
Place: Seminar Room Research V, Jacobs University