10/18/2017 ARCHEOLOGICAL MULTI-MEDIA PRESENTATION & REGIONAL HARVEST BUFFET

Wednesday, October 18, 2017 - 19:00
Room/Location:
Seminar Room, Research V

Everyone is welcome to attend this fascinating bilingual, multimedia lecture about the rich archeological findings of this area around the campus and in Bremen Nord. What do the newly found hidden archives say? What does broken porcelain relics found at excavation sites around Bremen Nord reveal about early globalization movements of the 18th century?

Join us also for a colorful homecooked buffet and taste the delicious fresh harvest foods of this region! Students can even practice German language skills with native speakers.....if you are not busy eating! Meet Prof. Halle who is the director of ancient arts and archeology at the famous Focke Museum in Bremen.

The entrance is free of charge. Please register at: JU-Talk [at] web.de

About English & Deutsch for JU:

“English  & Deutsch for JU” is a weekly bilingual discussion group with changing topics, complimentary organized by Cynthia and Udo Nieland at Jacobs University. The greater Jacobs community is invited to attend interesting interdisciplinary talks by scientists, researchers, writers, and artists. The project is the winner of the Jacobs University “Social Involvement and Community Service Award 2017".

For further questions, please contact the organizers: JU-Talk [at] web.de

"Zerbrochene Keramik, verstaubte Akten. Töpfereien in Bremen-Nord und die frühe Globalisierung im 18. Jahrhundert"

Professor Dr. Uta Halle, Landesdirektor für Archeologie für Ur- und Frühgeschichte, Focke Museum, Bremen

Die guten Tonvorkommen in Bremen-Nord waren im 18. Jahrhundert der Anziehungspunkt für das Töpferhandwerk. Verschiedene Töpfereien entstanden hier, produzierten Keramik für einen größeren Abnehmerkreis, fabrizierten traditionelle Produkte, nahmen aber auch neue Ideen aus anderen Teilen der Welt auf. Diesen Töpfer kommt die Wissenschaft zum einen mit neuen Ergebnissen aus der Archäologie durch die Analyse der gefundenen zerbrochenen Keramik aber auch mit der Auswertung der verstaubten Akten in den Archiven, aber auch mit neuen naturwissenschaftlichen Untersuchungen auf die Spur. Der deutschsprachiger Vortrag wird genau einen Einblick in diese Forschung geben.

Eintritt ist frei. Beiträge für das üppige Ernte-Dank-Buffet werden gerne entgegengenommen.

Anmeldung erforderlich.

Organisation & Fragen: JU-Talk [at] web.de

Alle sind herzlich eingeladen!