04/10/2019 - Can the Oceans Save our Planet Earth?

Wednesday, April 10, 2019 - 19:00
Room/Location:
Research V, Jacobs University

Can the Oceans Save our Planet Earth? - Professor Dr. Victor Smetacek

The open Wednesday discussion group led by Cynthia Nieland invites you to an evening with the renowned marine researcher Professor Dr. Victor Smetacek from the Alfred Wegener Institute in Bremerhaven.  The award-winning researcher is one of the top experts investigating world climate change.
In his lecture, he takes a foray into the problem of impending climate change, how it has arisen and what effects it has on our planet Earth. He talks about the measures needed to mitigate the crisis. What matters most in this round is what the individual can actually do. This is a conversation from person to person.
Everyone is cordially invited to participate in this exciting evening with Prof. Smetacek, regardless of their level of education, age or other criteria.
Through his biological research, Prof. Smetacek has sustainable suggestions on how to save our world oceans.

The lecture will be held in German.
The discussion will take place bilingually in German and English.

Admission is free.
Admission from 18:30.
The seminar room is barrier-free.

Referent: Prof. Dr. Victor Smetacek, AWI
Date: 10.04.2019
Time: 19 Uhr
Location: Jacobs University
Seminarroom: Research V
Organizer: Cynthia Nieland

Können die Ozeane unsere Erde retten? - Professor Dr. Victor Smetacek

Der offene Mittwochs-Gesprächskreis unter der Leitung von Cynthia Nieland lädt  zu einem Abend mit dem renommierten Meeresforscher Professor Dr. Victor Smetacek vom Alfred Wegener Institut in Bremerhaven ein.  Der mehrfach ausgezeichnete Forscher gehört zu den Topexperten, die den Weltklimawandel untersucht.
In seinem Vortrag macht er einen Streifzug durch die Problematik des drohenden Klimawandels, wie er entstanden ist und welche Auswirkungen er für unseren Planet Erde hat. Er spricht über die Maßnahmen, die nötig sind um die Krise zu mildern. Vor allem kommt es  in dieser Runde darauf an, was der Einzelne eigentlich tun kann. Es geht hier um ein Gespräch von Mensch zu Mensch.
Alle sind herzlich eingeladen unabhängig vom Bildungsstand, Alter oder sonstigen Kriterien, an diesem spannenden Abend mit Prof. Smetacek teilzunehmen.
Durch seine biologischen Forschungen hat Prof. Smetacek nachhaltige Vorschläge, wie unsere Weltozeane gerettet werden können.

Der Vortrag wird in deutscher Sprache gehalten.
Die Diskussion erfolgt bilingual in Deutsch und English.

Der Eintritt ist frei.
Einlass ab 18:30 Uhr.
Der Seminarraum ist Barriere frei.

Referent: Prof. Dr. Victor Smetacek, AWI
Datum: 10.04.2019
Uhrzeit: 19 Uhr
Ort: Jacobs University