12/18/2019 - Candlelight Reading with Award winning Storyteller Horst Thode

Room/Location:
Research V, Jacobs University

Candlelight Reading with Award-winning Storyteller Horst Thode

On Wednesday, 18.12.19 the renowned author and traditional storyteller, Horst Thode, will close the 250 anniversary year of the Bremen Town Musicians with two cheerful and thought-provoking stories about the musicians. The story of the fairy tale "Teamwork of the Town Musicians" received a special award from the Bremen Weserkurier. The audience will learn why the four animals did not come to Bremen through a joyous event just before Christmas. Listen to their amazingly humourous holiday wish lists.

Mr. Thode will also read Christmas stories and Christmas poems from his personal Christmas drawer and his book "Port or Starboard".
Let the Advent candles, festive decorations, homemade sweets, carols and music in the Research V take you on a literary tour of the finest quality.

The reading will be held in German.

Happy Holidays to all!

Admission free.
Date: Wednesday, 18.12.19
Time: 19 pm
Location: Research V / E-Krupp
Organization: An event within the framework of the "Wednesday Bilingual Open Circle" "Human Experience in Culture, Science and World Peace".

Advents-Lesung mit dem Geschichtenerzähler und Autor Horst Thode

Am Mittwoch, den 18.12.19 schließt der Geschichtenerzähler, Horst Thode, im Rahmen der "English for JU" Weihnachtfeier das Jubiläumsjahr der Bremer Stadtmusikanten mit zwei heiteren und nachdenklichen Geschichten über die Musikanten. Die Zuhörer erfahren warum die vier Musikanten durch ein freudiges Ereignis vor Weihnachten nicht nach Bremen kamen und Sie belauschen die vier Musikanten beim nachdenklichen Wunschzettelschreiben. Die Geschichte von dem Märchen „Teamarbeit der Stadtmusikanten“ hat einer Auszeichnung vom Weserkurier bekommen.

Zu diesen Geschichten trägt Herr Thode noch Weihnachtsgeschichten und weihnachtliche Gedichte aus seiner persönlichen Weihnachtsschublade und seinem Buch „Back oder Steuerbord“ vor. Lassen Sie sich am 18.12. um 19 Uhr in einer feierliche Stimmung der Adventskerzen in Seminarraum Research V an der Jacobs University führen.

✴ Happy Holidays to all!

Eintritt frei.
Datum: Mittwoch, den 18.12.19
Uhrzeit: 19 Uhr
Ort: Seminarraum Research V, Jacobs University, Grohn
Organization: Eine Veranstaltung im Rahmen des offenen Mittwochs-Kreises„ Die Menschlich Erfahrung in Kultur, Wissenschaft und Weltfrieden“.